• Meerdere keren per jaar wordt er door Regio West een MiniPolo-toernooi georganiseerd om de jongste spelers en speelsters die nog geen wedstrijden mogen spelen (onder 10 jaar) op een eenvoudige wijze spelenderwijs kennis te laten maken met deze sport. We krijgen regelmatig een uitnodiging om hier aan deel te nemen. Bij MiniPolo is deelnemen belangrijker dan winnen en plezier beleven aan het waterpolospel staat voorop. Het is een eerste stap op weg naar de echte wedstrijden.

    We noteren een zonovergoten zaterdagmiddag en zijn helemaal klaar voor een nieuw Minipolo-toernooi. 

    Een team van tien enthousiaste spelers stond present voor ons diepe team: Yinte Betorina, Nora den Boer, Lotte Fiere, Ragnar Geisler, Sem Pit, Nilo Queré, Fayen Ritmeester, Aiden van der Rest, Luciano en Gianina Stolk. 

    Rond twee uur waren de beide coaches Robert en Harry al bij het zwembad om even te verkennen en kijken waar wij naar binnen kunnen. Al snel waren er de eerste deelnemers met hun ouders, opa/oma, oom/tante of andere vrienden naar het toernooi gekomen, gezellig! Aan belangstelling geen gebrek en dat vinden we fijn om te zien. 

    De zwemmers hebben er allemaal veel zin in en vragen wanneer zij naar binnen mogen. Nog even geduld, we zijn vroeg en moeten nog even 'verplicht’ wachten in de zon. Er was ook een buitenbad, maar het toernooi werd 'helaas' in het binnenbad gespeeld. Eenmaal binnen snel de kleedkamer opgezocht, omgekleed en een plaatsje gezocht voor onze tassen. 

    Het toernooi begon een beetje rommelig, sommige teams zaten vast in een file. De eerste wedstrijd ging bijna beginnen. Even de zwemmers indelen die beginnen, nog wat spelregels doorgenomen en dan te water. Dat ging best goed want de eerste wedstrijd was voor ons allemaal spannend. Het was vaak wisselen en rekening houden met vermoeide spelers, maar het ging goed en wij merkten ook dat iedereen het spelletje steeds beter ging begrijpen, we leren nog elke dag ook Harry. De uitslag van de eerste wedstrijd was 3-2 in het voordeel van De Kempvis 1 (Spijkenisse). De volgende wedstrijd ging het een stuk beter, we wonnen met 4-1 van Albatros 1 (Vianen). De sfeer was uitstekend en er was veel gezelligheid onder elkaar, op naar de volgende wedstrijd. Onze derde wedstrijd was tegen De Linge/PCG 1 (Gorinchem), daar wonnen we ook van (5-2), geweldig! Inzet wordt beloond. Wedstrijd vier speelden we door een iets te enthousiast coachend duo te vroeg, Harry en Robert hadden niet goed op de klok gekeken. We lagen per abuis al in het water terwijl een andere vereniging zou moeten spelen. Oeps…foutje, bedankt. Daardoor speelde we wederom tegen De Kempvis 1 (Spijkenisse) en het was weer spannend, maar verloren nipt met 2-3. Terwijl bijna iedereen al uit het bad was, moesten wij onze vijfde en laatste wedstrijd nog spelen. Nu wachtte MNC 1 (Dordrecht) en daar wonnen we met 3-0 van dankzij een laatste goede inzet van iedereen. Nog even snel de balans opmaken: Vijf gespeeld, drie gewonnen! 

    Na afloop kreeg iedereen een mooie gouden medaille uitgereikt door de coaches en gingen nog even snel op de foto met ons spandoek. Dankzij een fotograaf staan we allemaal weer op de foto. Even snel alles opruimen, daarna omkleden en naar buiten in de warme zon, even nababbelen. Na afloop konden we een lekker broodje knakworst eten, dat was goed geregeld door de organisatie. Vervolgens iedereen uitgezwaaid en gingen we allemaal weer op huis aan. Onderweg naar huis in de auto nog even samen wat nagepraat over deze gezellige en sportieve middag. 

    De foto's van dit toernooi staan in het fotoalbum op onze website.

    Wat was het weer een leuke en gezellige dag om op terug te kijken. 

    Bedankt! 

    Robert van Son en Harry Queré

    Coaches MiniPolo Zwem- en Waterpolovereniging ZVS-AXEA